Położenie

- Admistracyjne

Wieś Kwiatonowice położona jest w południowo wschodniej części Polski na pograniczu województwa małopolskiego i podkarpackiego. Administracyjnie należy do gminy Gorlice w powiecie gorlickim, województwo małopolskie.

- Geograficzne

Kwiatonowice leżą 422 m. n.p.m. na wierzchowinie długiego wzniesienia, wśród pól i zagajników. Wieś jest bardzo ładnie położona na wyniosłym terenie, skąd roztaczają się przepiękne widoki na Beskid Niski na południu i Pogórze Ciężkowickie na północy.

Stojąc na wzgórzu kwiatonowickim można podziwiać panoramę Biecza, Bugaja, Strzeszyna. Następnie należy się tylko odwrócić i przed oczami mamy obraz panoramy Gorlic, Zagórzan i Stróżówki. Można stąd przy dobrej widoczności i pogodzie dojrzeć ośnieżone szczyty Tatr.

Widok na Beskid Niski - lato Widok na Beskid Niski - zima

Kwiatonowice leżą w odległości 8 km na południowy zachód od Biecza i 9 km na północ od Gorlic. Graniczą na zachodzie z Moszczenicą, na południu z Zagórzanami, na północy z Bugajem i Racławicami, na wschodzie ze Strzeszynem. Przysiółki Kwiatonowi to: Bór od strony Strzeszyna, Podgórze od Bugaju, Milkówki od strony Moszczenicy, Zadziele od strony Zagórzan. Jest także jeszcze podział na Górę (skupiska wzdłuż nowej drogi) i Dół przy starej drodze.

Klimatycznie Kwiatonowice bardzo różnią się od pozostałych wiosek w gminie. Bardzo często wieją tutaj porywiste wiatry są one bardzo dokuczliwe, zwłaszcza zimą i późną jesienią Zimy w tej miejscowości są bardziej ostre i mroźniejsze niż w dolinach. Za to jest więcej słońca, zwłaszcza w dniach mglistych. Wtedy mgła otacza kwiatonowickie wzgórze, a wieś skąpana jest w promieniach słonecznych. Ma się wtedy wrażenie, że leży ona na wyspie pośród bezkresnego morza.

Jak dojechać ?

Do Kwiatononowic można dojechać z Krakowa (140 km) autobusem PKS albo prywatnym do Gorlic. Z Gorlic autobusem MZK nr 12 ( 9 km.) Własnym samochodem z Gorlic ul. Biecką, drogą w kierunku Jasła (5 km) Na skrzyżowaniu dróg, trasa skręca w lewo. Dalej drogą Zagórzany – Zborowice około 1,5 km i na rozwidleniu dróg skręcamy w prawo do Kwiatonowic. Od strony Krakowa jedziemy drogą nr 4 w kierunku Tarnowa, W Brzesku skręcamy w kierunku Nowego Sącza i Krynicy (trasa nr 75). W Jurkowie wjeżdżamy na drogę nr 980 w kierunku Zakliczyna i Gromnika. W Gromniku skręcamy w kierunku Ciężkowic (trasa nr 981) Dalej przez ,Zborowice, Łużną, Zagórzany drogą nr 977 i 979. Za kościołem w Zagórzanach (około 1 km) skręcamy w lewo w kierunku Kwiatonowi (3 km)

Od strony Tarnowa jedziemy drogą nr 977 w kierunku Tuchowa i Gromnika. W Gromniku na skrzyżowaniu kierujemy się w stronę Gorlic. Na skrzyżowaniu dróg Gorlice –Moszczenica, jedziemy prosto, drogą nr 979. Dojeżdżamy do Zagórzan, mijamy szkołę i kościół. Za kościołem (około 1km) na rozwidleniu dróg skręcamy w stronę Kwiatonowic (3 km)

Od strony Rzeszowa jedziemy trasą nr 4 w kierunku Dębicy i Pilzna. W Pilźnie skręcamy w kierunku Jasła(trasa nr 73).W Jaśle skręcamy w kierunku Gorlic i Biecza(trasa nr 28). 12 km od Biecza na skrzyżowaniu dróg w Zagórzanach trasa skręca w prawo w kierunku Zborowic około 1,5 km i na rozwidleniu dróg skrecamy w prawo do Kwiatonowic (3 km)